Sunday, June 27, 2010

AYAT DAN MENTERA

AYAT KAF 40:
Bacakan bismillahirahmanirahim 1x
Kalimat Syahadat 1x, Al fatehah 1x, Selawat 1x

























Amalkan 40hari moga sebati dalam diri.Untuk kekuatan dan ketahanan tubuh. Lebih baik mengetahui apakah hakikat Kaf itu?
Dikatakan menjadi amalan AlHabib Syarif Muhamad AlQadri seorang wali dan Sultan Kesultanan Pontianak.

RAHSIA KAF 40:
Hizbul Kaf atau Hizib Kaf Empat Puluh ini adalah antara amalan rahsia orang-orang tua kita dahulu. Ianya ibarat berlian segunung, sangat berharga dan menjadi buruan penuntut ilmu hikmah pada zaman sekarang, kerana bukan senang untuk mencari dan menemukan orang yang memiliki hizib ini. Jikalau dapat bertemu pun, belum tentu dia akan diajar dan diijazahkan. Hal ini kerana sudah menjadi resam orang-orang tua melayu, “meletakkan sesuatu yang berharga, biarlah kena pada tempatnya”, kerana takut ilmu itu disalahgunakan oleh orang yang tidak bertanggungjawab. Lebih-lebih lagi pada zaman yang serba moden dan canggih ini, ramai manusia yang dengan terlalu mudah membuat penilaian dan melabelkan ilmu hikmat dengan ilmu sesat, ilmu hitam, sihir, syirik dan pelbagai lagi tuduhan dan tohmahan yang tidak bertanggungjawab. Walhal dia sendiri tidak tahu dan tidak menyelidiki apakah hakikat ilmu yang dilabelkan dengan sesat itu. Maka jadilah orang yang tidak belajar dan mengetahui hal ilmu kerohanian dan hikmat, membuat penilaian yang bukan-bukan berbanding dengan orang yang belajar dan mengetahuinya.

Kaf empat puluh ini ada mempunyai empat puluh khasiat dan kegunaan. Bahkan khasiatnya dikatakan lebih dari itu. Hizib ini mempunyai beberapa riwayat yang sedikit berbeza, tetapi jumlah huruf kafnya tetap cukup empat puluh. Bahkan ada yang sampai lima puluh kafnya. Sebelum mengamalkannya adalah lebih baik kita mengambil ijazah dahulu daripada ahlinya.

Kata orang-orang tua Kelantan, Hizib yang berbahasa Suryani ini adalah ilmu Rijalul Ghaib. Hizib ini 80% hampir sama dengan hizib Nabi Nuh. Kalimat-kalimatnya mirip seperti sebuah syair kuno yang amat sukar untuk diterjemah dan difahami. Namun begitu, supaya mujarab dan cepat mustajabnya, hendaklah diamalkan setiap hari berturut-turut sehingga sampai empat puluh hari, atau yang sebaiknya diistiqamahkan sepanjang hayat. Insya-Allah kita sendiri akan dapat merasakan satu kelainan dan dapat merasakan kekuatan energinya (aura).


MEMAKBUL KAN HAJAT
Bismillah
Aku hidup Aku Alif hidup
Nurul Ala Nurin Nupatumpa dijiwa dan raga
A.I.U.A.I.AH (Niat????)
Bisa bisa bisa menjadi lidah jadi berbisa kerana Allah Taala

Yakin bersama Allah dan izin Nya:
caranya :
1. Puasa 3 hari
2. selama puasa bacalah doa diatas semampunya disertai keinginan kita
3. pada hari ke tiga tepat pada saat matahari terbit bacalah doa tersebut sambil visualisasikan dalam pikiran kita, ” bersama terbitnya matahari maka ilmu ini akan hidup didalam hati sanubari kita) .

WIRID AL-WAQIAH : WIRID KEKAYAAN
Surah ke -56 di Al-Quran ini terletak pada juz ke 27 dan terdiri dari 96 ayat. Dinamakan Al-Waqi’ah karena diambil dari kata Al-Waqi’ah yang terdapat pada ayat pertama surat ini, yang artinya kiamat. Surah Al-Waqi’ah ini menerangkan tentang hari kiamat, balasan yang diterima oleh orang-orang mukmin dan orang-orang kafir. Diterangkan pula penciptaan manusia, tumbuh-tumbuhan, dan api, sebagai bukti kekuasaan Allah dan adanya hari berbangkit.

Muhammad Rasulullah SAW bersabda: (1). “Siapa membaca surat Al-Waqi’ah setiap hari, ia tidak akan ditimpa kefakiran.” (2) “Siapa membaca surat Al-Waqi’ah setiap malam, dia tidak akan ditimpa kesusahan atau kemiskinan selama-lamanya. (Diriwayatkan oleh Baihaqi dari Ibnu Mas’ud r.a.), (3). “Ajarkanlah surat Al-Waqi’ah kepada isteri-isterimu. Karena sesungguhnya ia adalah surah Kekayaan.” (Hadis riwayat Ibnu Ady), (4). “Barang siapa yang membaca surat Al-Waqi’ah setiap malam maka dia tidak akan tertimpa kefakiran dan kemiskinan selamanya. Surat Al-Waqi’ah adalah surah kekayaan, maka bacalah ia dan ajarkan kepada anak-anakmu semua.”

MANFAAT WIRID AL WAQI’AH:
1. Barangsiapa membaca surat Al-Waqi’ah pada setiap hari dan malam sebanyak 40 kali, selama 40 hari pula, maka Allah rezekinya mengalir terus dari berbagai penjuru.

2. Berpuasa selama seminggu dimulai pada hari Jumaat. Setiap selesai sholat fardhu bacalah Surat Al-Waqi’ah ini sebanyak 25 kali hingga sampai malam Jumaat berikutnya. Pada malam Jumaat berikutnya, selepas sholat Maghrib bacalah surah ini sebanyak 25 kali, selepas sholat Isya’ bacalah surah ini 125 kali diikuti dengan sholawat Nabi 1000 kali. Setelah selesai amalan, hendaklah memperbanyakkan sedekah. Kemudian jadikan surah ini amalan rutin pada waktu pagi dan petang. Insya’Allah rezeki akan mengalir seperti air bah.

3. Berpuasa selama 7 hari, di mulai pada hari Jumat berakhir pada hari Kamis. Puasanya “tidak memakan sesuatu yang bernyawa / tidak makan ikan, daging, segala heiwan, hanya makan sayur-sayuran saja. Dalam 7 hari itu, sesudah solat fardhu, membaca surat Al-Waqi’ah sebanyak 25 kali. Apabila bacaan tersebut di mulai setelah sholat fardhu Subuh pada hari Jumaat pertama, maka diakhirilah pembacaan Al-Waqi’ah itu pada setelah fardhu Isya’ pada Jumaat berikutnya. Pada malam Jumat terakhir ini hendaklah membaca surah Al-Waqi’ah sebanyak 125 kali kemudian shlawat 1000 kali. Insya’Allah tidak akan mengalami kemiskinan seumur hidup.

4. Bila orang membiasakan membaca surat ini setiap malam satu kali, maka dia dijauhkan dari kemiskinan. Bila di baca 14 kali setiap selesai solat Asar, maka akan memperoleh kekayaan yang berlimpah ruah. Jika di baca surah ini sebanyak 41 kali segala hajat yang berkaitan dengan rezeki akan terkabul.

5. Surat ini jika dibaca di sisi orang yang sedang sekaratul maut, insyaAllah akan mempermudah roh keluar dari jasadnya. Jika dibaca di sisi orang sakit, diringankan sakitnya. Jika di tulis, kemudian dipakaikan kepada orang yang hendak bersalin, InsyaAllah segera melahirkan dengan mudah.

6. Jika membaca surat ini sebanyak 3 kali selepas solat subuh dan 3 kali selepas sholat Isya’. Insya Allah dalam waktu setahun ia akan di jadikan seorang hartawan yang dermawan.

ASMA SURYANI
BISMILLAHIRROHMANIRROHIM.
WAMANGKANA WAINNAHU …. KAUSI
WAMA KANA ROSULIHI…. TINTUSI

Pagar atau pendinding rumah.Kaedah berikut dilakukan untuk mendinding rumah dan kawasannya juga tempat-tempat lain.

Untuk memagar rumah, mulakan dari bahagian kanan rumah. Mula-mula pacakkan teras kayu asam jawa disatu penjuru rumah (sebelah kanan) dan ketuk dengan pemukul besi hingga tenggelam paras bumi. Pijak tunggu tadi sambil mengadap ke penjuru lain yang di tuju dan baca:

  • Ini tembok Nabi Sulaiman
  • Dalamnya laut luarnya kota
  • Kalau kamu pecah kota ini
  • Kamu akan berenang dalam laut.

Tiup menghala penjuru yang hendak dituju. Baca bimillah, al-Fathihah dan surah Yasin dari awal hingga ayat ke 9.


yasin1to9.jpg
Kemudian berjalan menuju ke arah penjuru lagi satu dengan membaca ayat ini berulang-ulang. Sambil membaca, Air Yasin di renjiskan disepanjang jalan ke penjuru yang dituju. Apabila tiba dipenjuru yang dituju, paku satu lagi tersa kayu asam jawa seperti yang dilakukan sebelum ini. Kemudian berdiri diatasnya sambil memandang penjuru yang berikutnya. Buat seperti tadi ke penjuru ketiga, kemudian seterusnya kembali ke penjuru yang mula-mula tadi.

Setelah menanam kesemua empat teras batang kayu asam jawa yang disediakan, pijaklah teras kayu asam jawa yang pertama tadi kemudian buat lingkungan di bahagian atas seluruh kawasan yang dipagar tadi, dengan isyarat tangan. Untuk tujuan ini, Air Yasin atau garam boleh digunakan untuk melinkungi bahagian atas rumah tadi.

Sekiranya terdapat penceroboh yang berniat buruk memasukki kawasan yang telah dipagar ini, nescaya ia akan rasakan bagai berada di tengah-tengah lautan yang luas, terkapai-kapai berenang unutk menyelamatkan dari lemas.

Begitu lah kebesaran Allah. ALLAHUAKHBAR.


ILMU TONGKAT MUSA:
Doa Karomahnya:
Bismillahirrahmannirrahim.
Allahuma sholli wassalim’alaa sayyidinaa
Muhammad wa’alaa aalihii washobbihii wasallim.
Bikhofiyyi luthfillaah,
Bi lathiifi shun’illaah,
Bijamiili sitrillah,
Bibadii’I afwillaah,
Bisarii’I karomilaah.
Bi ighoosati juudillah,
Bi alfi alfi alfi laa hawla walaa quwata illaa billah.
Dakholtu fii kanafiilaah watamassaktu bikitaabillaah
Watasyaffa’tu birosuulillaahi shollalloohu’ alaihi wa
Aalihii wasallam bilaahawla walaa quwwata illaa billaahil ‘aliyyil ‘adhiim.
Biyaahin yaahin ahiilin ahiilin ahyaasin ahyaasin.

Caranya:
- Baca Dua kalimat Syahadat, Shalawat dan Surat Al-Fatihah, ilmu inipun menggunakan kekuatan Doa Karomah yang harus diamalkan. Baca amalannya semampu dan seiklasnya.
- Bulat kan hati dan keinginan.

PENDERAS/CEPAT
Bismillah hilul Ula
Wakod Kho Hamala Zulma
Tho..,Sin..

Dibaca sebelum mula bersilat
Pada 13,14 dan 15 hb Melayu

DOA LAKSAMANA (CINTA GERAK)
Hei makhluk yang sejati
Meliputikan aku sekelian dijadikan Allah
Tundukkan kepada aku
Kasih sayang kepada ku
Jika gerak hati,hati engkau lurus
Jika gerak mata,mata engkau buta
Jika gerak tangan,tangan engkau patah
Hei gerak aku tau asal mu gerak
Mula mu menjadi pada Di Wadi Mani Manikam
Kasih sayang lah mu pada ku
Dengan berkat kata La Ilaha Illa Allah Muhammadur Rasullullah
Hilang lah lenyaplah aku dalam cahaya An-Nahaz
Yang meliputi segala zat dimana sifat
Segala sifat dimana zat
Zat Allah sifat Allah
Nasrominallah Wafathom Korib
Wabashiril mukminin
Iza-A-Khozam

AYAT GAYUNGAN 9
Ba Ama
Ba Sama
Ba Kama
Ba Wama
Ma Kama
Da Lama
Kahara
Zahara
Naghora

Ada juga membawa dengan kaedah lain :


















BISA TANGAN
Kullunafsin Za Ikatulmaut
Saki pis Raja Nanu
Sertas Baginda Ali
Putuslah hati pengarang jantung
Aku tikam serta Allah
HuAllah
Hei Malikul Maut
Ambillah Roh Si Anu
Tak ajal mati
Ajal mati
Hu Haq

ILMU PEMIKAT/PENGASIH
Ilmu Pengasih adalah suatu ilmu untuk menakluk atau menudukkan hatinya seseorang. Dengan ilmu ini insya Allah wanita yang susah,sombong, egois dan keras hati boleh ditakluki. Dengan ilmu ini wanita yang susah akan ditakluki dengan mudah .

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمْ Ö يَآاَيُّهَا الَّذِيْنَ آَمَنُوْا لاَتَكُوْنُوْا كَالَّذِيْنَ اَذَوْا مُوْسَى فَبَرَّاَهُ اللهُ مِمَّا قاَلُوْا، وَكَانَ عِنْدَ اللهِ وَجِيْهاً Ö وَاَلْقَيْتُ عَلَيْكَ مَحَبَّةً مِنِّىْ Ö يُحِبُّوْنَهُمْ كَحُبِّ اللهِ Ö وَالْكاَظِمِيْنَ الْغَيْظَ وَالْعَافِيْنَ عَنِ النَّاسِ، وَاللهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِيْنَ Ö اَوَمَنْ كَانَ مَيْتًا فَاَحْيَيْناَهُ وَجَعَلْناَلَهُ نُوْرًا يَمْشِىْ بِهِ فِى النَّاسِ كَمَنْ مَثَلَهُ فِى الظُّلُمَاتِ لَيْسَ بِخَارِجٍ مِنْهَا، كَذَالِكَ زُيِّنَ Ö فَلَمَّا رَاَيْنَاهُ اَكْبَرْنَاهُ وَقَطَّعْنَ اَيْدِيَهُنَّ، وَقُلْنَ حَاشَ ِللهِ مَا هَذَا بَشَرًا، اِنْ هَذَا اِلاَّ مَلَكٌ كَرِيْمٌ Ö وَقُلِ الْحَمْدُ ِللهِ الَّذِىْ لَمْ يَتَّخِذْ وَلَدًا وَلَمْ يَكُنْ لَهُ شَرِيْكٌ فِى الْمُلْكِ وَلَمْ يَكُنْ لَهُ وَلِيٌّ مِنَ الذُّلِّ وَكَبِّرْهُ تَكْبِيْرًا.

BISMILLAAHIRROHMAANIRROHIIM. YAA AYYUHAL LADZIINA AAMANUU LAATAKUUNUU KALLADZIINA AADZAU MUUSAA FABARRO AHULLAAHU MIMMAA QOOLUU. WAKAANA ‘INDALLAAHI WAJIIHAA. WA ALQAITU ‘ALAIKA MAHABBATAN MINNII. YUHIBBUUNAHUM KAHUBBILLAAH. WAKAA DHIMIINAL GHOEDHO WAL ‘AFIINA ‘ANINNAASI. WALLAAHU YUHIBBUL MUHSINIINA. AWAMAN KAANA MAITAAN FA AHYAINAAHU WA JA’ALNAA LAHUU NUURON YAMSYII BIHII FINNAASI KAMAN MATSALUHUU FIDH-DHULUMAATI LAISA BIKHOORIJIN MINHAA. KADZAALIKA ZUYYINA. FALAMMAA ROAINAHUU AKBAR NAHUU WAQOTH-THO’NA AIDIYAHUNNA. WAQULNA HAASYAA LILLAAHI MAA HAADZAA BASYARON. INHADZAA ILLAA MALAKUN KARIIMUN. WAQULIL HAMDU LILLAAHIL LADZII LAM YATTAKHIDZ WALADAN WALAM YAKUN LAHUU SYARIIKUN FIL MULKI WALAM YAKUN LAHUU WALIYYUN MINADZ-DZULLI WAKABBIRHU TAKBIIRON.

Ertinya : Dengan menyebut nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang ( QS : Al Fatihah : 1 ) Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu menjadi seperti orang-orang yang mengikuti Musa, maka Allah membersihkannya dari tuduhan-tuduhan yang mereka katakan. Dan adalah dia seorang yang mempunyai kedudukan terhormat di sisi Allah ( QS : Al Ahzab : 69 ). Dan Aku telah melimpahkan kepadamu kasih sayang yang datang daripada Ku ( QS : Thaahaa : 39 ). Mereka mencintainya sebagaimana mereka mencintai Allah ( QS : Al Baqarah : 165 ). Dan orang-orang yang menahan amarahnya dan memaafkan kesalahan orang. Allah menyukai orang-orang yang berbuat kebajikan ( QS : Ali ‘Imron : 134 ). Dan apakah orang yang sudah mati kemudian dia Kami hidupkan dan Kami berikan kepadanya cahaya yang terang, yang dengan cahaya itu dia dapat berjalan ditengah-tengah masyarakat manusia, serupa dengan orang yang keadaannya berada dalam gelap gulita yang sekali-kali tidak dapat keluar dari padanya? Demikianlah Kami jadikan ( QS : Al An’aam : 122 ). Maka tatkala wanita-wanita itu melihatnya, mereka kagum kepada keelokan rupanya, dan mereka melukai jari tangannya. Dan berkata : “ Maha sempurna Allah, ini bukanlah manusia, sesungguhnya ini tidak lain hanyalah malaikat yang Mulia “ ( QS : Yusuf : 31 ). Dan katakanlah : “ Segala puji bagi Allah yang tidak mempunyai anak dan tidak mempunyai sekutu dalam kerajaan-Nya dan tidak mempunyai penolong untuk menjaga-Nya dan kehinaan dan agungkanlah Dia dengan penjagaan yang sebesar-besarnya ( QS : Al Israa’ : 111 ).

Caranya : selama 41 hari setelah selesai solat lima waktu amalan Ilmu Pengasih dibaca sebanyak 7 x. Dan pada malam harinya amalan Ilmu Pengasih ini dibaca sebanyak 11 x, tapi sebelum dibaca amalannya, bacalah terlebih dahulu :
- Istigfar sebanyak 7 x.
- Surat An Naas sebanyak 7 x.
- Shahadah sebanyak 7 x.
- Sholawat Nabi sebanyak 7 x.
لاَحَوْلَ وَلاَقُوَّةَ اِلاَّ بِاللهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيْم
- Laa haula walaa quwwata illaabillaaahil ‘aliyyil adziim sebanyak 7 x.

Kalau sudah mencapai 41 hari, kalau mau dicuba atau mempergunakan amalan Ilmu Pengasih ini, caranya baca dahulu amalan Ilmu Pengasih sebanyak 3 x, kemudian sebutkan nama gadis yang dituju serta minta pada Allah agar ditundukkan. Awas!!! kalau sudah tertunduk,mesti kawin!

ANAK YANG TAAT DAN JUJUR :
Doanya seperti berikut:

ALLAHUMMAJ’ALNI MAHBUUBAN FII QULUUUBIL MU’MINIINA WAL MU’MINAATI WAL MUSLIMIINA WAL MUSLIMAATI. FABASYSYIRNII WABALLIGHNI WABILGHAINA ILAA MI-ATIN WA’ISYRIINA SANATAN. FALLAAHU KHAYRUN HAAFIZHAA WAHUWA ARHAMUR-RAAHIMIIN.

(Ya Allah jadikan aku orang yang dicintai di hati orang-orang yang beriman, baik laki-laki maupun perempuan dan orang-orang Islam, baik laki-laki maupun perempuan. Maka berilah aku kebahagiaan dan berilah aku kekayaan hingga usia seratus dua puluh tahun. Allah adalah yang terbaik sebagai Pemelihara dan Dia adalah yang paling mengasihi dari para pengasih). Tiupkan ke telapak tangan kita.Selanjutnya,saat anak tertidur,usapkan tangan kanan kita ke dahinya.

ANAK RAJIN DAN PANDAI BELAJAR
Amalan agar anak cergas dan rajin belajar seperti berikut:

Puasa tiga hari mulai Selasa, Rabu, Khamis. Pada hari terakhir malam harinya, Khamis malam tidak tidur hingga pagi dan tidak boleh berbuka sampai matahari terbit. Makanan berbuka hanya air putih dan nasi putih tanpa lauk. Selama puasa selesai solat wajib baca doa di bawah ini 3 x dan waktu tengah malam 27 x. Doanya sebagai berikut:

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIIM, ALLAHUMMAFTAH ALAYYA FUTUUHAL AARIFFIN BIHIKMATIKA, WANSYUR ALAYLA RAHMATAKA YA DZAL JALAALI WAL IKRAM.

Sehabis puasa, baca doa ini setiap selesai melakukan solat wajib semampunya. Selain itu, hendaknya ditanamkan kata semangat dan motivasi positif sebelum tidur, saat otak si anak memasuki GELOMBANG ALPHA. Misalnya dikisahkan cerita dongeng yang mendidik, diberi penjelasan kalau dirinya (diri anak kita tsb) sebenarnya anak pintar, cergas, rajin etc hingga anak tertidur.Penanaman kata semangat dan motivasi ini dilakukan setiap masa, KETIKA AKAN TIDUR KETIKA ANAK MENGANTUK HINGGA SAMPAI DIA TERTIDUR. Insya Allah, anak kita akan menjadi anak yang cergas dan berguna untuk sesama manusia, bangsa,negara dan alam semesta.

MEMOHON ZURIAT
Nabi Zakaria as adalah salah satu nabi. Beliau menyerukan tauhid, penyembahan Allah swt, kesucian dan kebenaran sepanjang umur dan memberikan hidayat kepada umat ke jalan yang lurus. Ketika sampai pada usia lanjut, beliau berpikir akan segera dijemput oleh kematian maka beliau tenggelam dalam kesedihan.

Alasan kedukaan dan kesedihan nabi Zakaria as adalah karena beliau tidak memiliki putera dan di antara orang-orang terdekat beliau tidak terdapat seseorang yang akan melanjutkan jalannya. Oleh karena itulah beliau as sangat bersedih karena obor hidayat yang sejak dahulu menyala di dalam keluarganya dan turun menurun dari ayah-ayahnya akan padam.

Usia lanjut dan kemandulan sang isteri tidak menghalanginya berputus asa dari rahmat dan kasih Ilahi. Beliau as menyatakan permohonan dan harapannya ini kepada Allah swt dalam berbagai kesempatan yang disebutkan di dalam al-Qur’an sebanyak tiga kali:

a) Hannah, isteri Imran ketika hamil bernadzar bila melahirkan anak akan dikhidmatkan untuk Baitul Maqdis. Ketika lahir seorang anak perempuan ia berkata: “Ya Tuhanku, sesungguhnya aku melahirkannya seorang anak perempuan –meskipun aku berharap ia adalah laki-laki-. Sesungguhnya aku telah menamai dia Maryam dan aku mohon perlindungan untuknya serta anak-anak keturunannya kepada (pemeliharaan) Engkau daripada setan yang terkutuk”.

Allah swt pun menerima nazarnya. Nabi Zakaria as yang adalah suami bibi Maryam dan pembesar Baitul Maqdis memegang hak pengasuhan Maryam dan membesarkannya. Beliau as membangunkan sebuah mihrab untuknya di dalam masjid sehingga Maryam dapat beribadah di dalamnya. Nabi Zakaria as setiap kali masuk mihrab untuk mengunjungi Maryam menyaksikan di sisi Maryam terdapat makanan segar dan buah-buahan yang bukan musimnya, beliau as bertanya kepada Maryam: “Hai Maryam dari mana kamu memperoleh (makanan) ini?

Maryam menjawab: “Makanan itu dari sisi Allah. Sesungguhnya Allah memberi rezeki kepada siapa yang dikehendaki-Nya tanpa hisab”.

Ketika itulah, ibadah, spiritual dan kesempurnaan-kesempurnaan Maryam menggoncang nabi Zakaria as dan beliau berkata dalam diri: “Alangkah indahnya bila aku memiliki keturunan seperti ini”. Dan tanpa menunggu lebih lama beliau as mengangkat tangan berdoa dan berkata:

“Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa”.[1]

Kemudian ketika beliau as sedang shalat di Mihrab, malaikat Ilahi memberikan berita gembira kepadanya bahwa Allah swt akan menganugerahkan kepadamu seorang putera bernama Yahya yang akan menjadi besar, suci dan nabi.

Dengan tidak percaya Nabi Zakaria as berkata: “Ya Tuhanku, bagaimana aku bisa mendapat anak sedang aku telah sangat tua dan istriku pun seorang yang mandul?!”

Dijawab: “Demikianlah, Allah berbuat apa yang dikehendaki-Nya”.

b) Disebutkan di dalam permulaan surat Maryam: Ingatlah rahmat Allah swt kepada nabi Zakaria as, tatkala ia berdoa kepada Tuhannya dengan suara perlahan dan mengatakan:

Ya Tuhanku, sesungguhnya tulangku telah lemah dan kepalaku telah ditumbuhi uban, dan aku belum pernah kecewa dalam berdoa kepada Engkau, ya Tuhanku. Dan sesungguhnya aku khawatir terhadap mawaliku sepeninggalku, sedang istriku adalah seorang yang mandul, maka anugerahilah aku dari sisi Engkau seorang putra, yang akan mewarisi aku dan mewarisi sebahagian keluarga Ya’qub; dan jadikanlah ia, ya Tuhanku, seorang yang diridai”.[2]

Terdengar seruan dari sisi Tuhan: “Hai Zakaria, sesungguhnya Kami memberi kabar gembira kepadamu akan (beroleh) seorang anak yang namanya Yahya, yang sebelumnya Kami belum pernah menciptakan orang yang serupa dengan namanya”.

Nabi Zakaria as menjawab: “Ya Tuhanku, bagaimana akan ada anak bagiku, padahal istriku adalah seorang yang mandul?”

Dijawab: “Demikianlah, hal itu adalah mudah bagi-Ku; dan sesungguhnya telah Aku ciptakan kamu sebelum itu, padahal kamu (di waktu itu) belum ada sama sekali”.

Allah swt menganugerahkan nabi Yahya kepada nabi Zakaria dengan membawa kitab dan hikmah.

c) Pada surat al-Anbiya’ [21], dalam rangka menyebutkan kisah para nabi as dan menyinggung kehidupan dan penghambaan mereka, ketika sampai pada nabi Zakaria as Allah swt berfirman: “Dan (ingatlah kisah) Zakaria, tatkala ia menyeru Tuhannya:

“Ya Tuhanku janganlah Engkau membiarkan aku hidup seorang diri dan Engkaulah Waris Yang Paling Baik”.[3]

Maka Allah swt berfirman: “Maka Kami mengabulkan doanya, dan Kami anugerahkan kepadanya Yahya dan Kami jadikan istrinya dapat mengandung. Sesungguhnya mereka adalah orang-orang yang selalu bersegera dalam (mengerjakan) perbuatan-perbuatan yang baik dan mereka berdoa kepada Kami dengan harap dan cemas. Dan mereka adalah orang-orang yang khusyuk kepada Kami”.
Beberapa Riwayat

Almarhum Kulaini mengisahkan dari Harits Nashri bahwa ia berkata: Aku mengatakan kepada Imam Shadiq as: Keluargaku seluruhnya telah tiada dan aku pun tidak memiliki putera. (Maksudnya ajarkanlah kepadaku suatu doa sehingga dengan berkahnya aku memperoleh keturunan).
Imam Shadiq as berkata: Ucapkanlah dalam sujudmu:
“Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa”[4] “Ya Tuhanku janganlah Engkau membiarkan aku hidup seorang diri dan Engkaulah Waris Yang Paling Baik”.

Rujukan :
[1] QS. Ali ‘Imran [3]: 38.
[2] QS. Maryam [19]: 4 – 6.
[3] QS. Al-Anbiya’ [21]: 89.
[4] QS. Ali ‘Imran [3]: 38.

MELUNAS HUTANG
Untuk segera melunasi hutang yang bertambah, biasakan sesudah sholat Isya membaca:
Surat Al fatihan 300 X dilanjutkan dengan membaca LAA HAWLA WALAA QUWWATA ILLAA BILLAAHIL ALIYYIL AZHIIM (41 x).

Dengan izin Allah SWT, rezeki akan datang dan hutang akan dilunasi

MINYAK PENGASIH SERI YUSUF
Cara membuat minyak pengasih ini ialah seperti berikut :
1)- sediakan minyak wangi sebotol/ minyak kelapa pun boleh
2)- satu jarum jahit
3)- benang warna merah( warna merah merupakan warna kasih sayang)
4)- lilit jarum jahit tadi dengan benang merah sehingga hampir seluruh jarum jahit tadi di lilit dengan benang merah.
5)-masukkan jarum yg sudah dililit dengan benang tadi ke dalam minyak wangi
6)- kemudian baca pada bahan tadi bismillahirrahmanirrahim 84 kali, selawat 84 kali, ayat empat surah yusuf ( idz qoola yusuf…seperti dibawah) 84 kali, ya wadud 5000 kali












Cara penggunaannya cukup di calit sedikit di antara dua alis mata.. lakukan setiap hari. Lebih afdal kalau setiap hari di baca Bismillahirrahmanirrahim 84 kali sebelum memakainya.

Jangan sesekali menjual minyak pengasih ini, tp mintalah sekadar ikhlas sahaja dari org yg meminta pertolongan dari kita. Pernikahan adalah jalan menjauhi zina. Pernikahan adalah niat dan matlamat nya.

MENTERA PENGASIH MELAYU
Mata mu mata ku
Mata putih mata hitam
Aku nak menikah dengan mata mu
Awal tatkala akhir

(Dibaca sambil mata ditenung)

MENGAMBIL SEMANGAT
Hei Si Anu aku nak mengambil makanan dari kandungan ibu mu
Bis-Is-Mu nama mu

Mesti dipulangkan kembali semangat :
Aku pulangkan balik kandungan ibu mu
Bi-His-Mu nama mu

PENGGERUN
Allah hu
Mu-abillah hu
Nazirullah hu
Shahidi Ya Shahidallah hu
Innahu La IlaHailla Huwa


MERAWAT MATI PUCUK










Tulis rajah diatas dipiring putih dengan dakwat merah, kemudian air nya diminum setiap hari selama 7 hari berturut.

KUAT PENYAWA
Pa-iza batostum, batostum Jabbar
(Kepal kan nasi tak berkuah- 3 kepal)

Ya Qohhar Lailahaillallahuwal hidul Qohhar
(waktu menyuap nasi)

Ya Malikul Jabbar (2X)
(Urut tarik dengan jari telunjuk daripada dubur ke pangkal kerandut. Selepas itu hendak lah di gheheng (bahasa trengganu/kelantan) 3X)

Ya Qohhar Lailahaillallahuwal hidul Qohhar
Baca khalimah berbunyi
TAK Ya Qohhar Ya Jabbar
(jari telunjuk digerakkan kelidah)

Setelah hujung jari telunjuk basah, alihkan jari ini ke bahagian kepala zakar dengan bacaan TIK, TAK MATI LIDAH AKU, TAK MATI ZAKAR AKU.


Bersambung
(akan dikemaskinikan)